dimecres, 2 de novembre del 2016

[Santi] El projecte

El Josep Maria m'ha parlat diverses vegades d'un projecte. Ell n'hi diu: «El Llibre de l'Avi».
Per a portar-lo a terme creu que és imprescincible la col·laboració de tots els cosins.
Per la meva part, com que no sabia com explicar-vos-ho, encara no us n'havia parlat.
Ahir dissabte vaig ser amb ell i em va preguntar com teníem el tema dels cosins.
En aquell moment vaig sentir que si hagués fet alguna cosa en aquest sentit això l'hauria alegrat.
Potser és per això, potser perquè avui és la festa de tots els nostres difunts, potser perquè ahir era la festa de tots els sants que em sembla que he trobat la manera de desencallar el tema. Us l'explico.
Jo agafaria un paper i començaria a escriure tot el que em vingués al cap relacionat amb l'avi. No tant de com ell era sinó de la meva relació amb ell o de la seva amb mi. Tant s'hi valdria que fos una anècdota insignificant com un relat llarg i aprofundit com també s'hi valdria posar-se davant el mòbil i gravar els pensaments en veu alta en format mp3.
No sé què en sortirà de tot plegat entre d'altres raons perquè jo tampoc tinc clar el projecte («Un llibre sobre un avi escrit pels seus néts»?) però generalment quan un comença una cosa mai no la té clara d'entrada.
Sé que al Josep Maria l'alegraria que el «seu» projecte anés prosperant